آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۰ - ساعت ۴:۳۸
رئیس دانشگاه بجنورد گفت:

حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به دانشگاه بجنورد جذب شد

رئیس دانشگاه بجنورد گفت: تاکنون ۱۴ میلیارد و ۹۰۴ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور برای تکمیل طرح‌های آموزشی، ورزشی و رفاهی در این مرکز آموزش عالی جذب شد.
حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به دانشگاه بجنورد جذب شد,خراسان شمالی+بجنورد+محمد شیخ زاده+دانشگاه بجنورد

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، محمد شیخ‌زاده اظهار کرد: ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی در دوم تیرماه سالجاری برای دانشگاه بجنورد مصوب شده بود که حدود ۱۵ میلیارد آن جذب شد.

وی تصریح کرد: این میزان اعتبار اختصاص یافته برای تکمیل دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه و دانشکده پتروشیمی، آزمایشگاه، استخر و تکمیل سایر طرح‌های نیمه تمام هزینه می‌شود.

به گفته رئیس دانشگاه بجنوردغ تنها ۱۰ درصد از این منابع جذب شده است و اعتبار ابلاغ شده باید تا خرداد ۱۴۰۳ جذب شود.

وی افزود: برای تکمیل دانشکده فنی و مهندسی پتروشیمی و علوم پایه ۷۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که در مرحله نخست هفت میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان آن جذب شده است.

شیخ‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین از محل سفر رئیس جمهور به استان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجیهز مراکز نوآوری دانش بنیان دانشگاه بجنورد اختصاص یافت که از این میزان نیز تاکنون ۲ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

وی گفت: تکمیل استخر این دانشگاه نیز ۳۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که از این میزان ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه، ۱۵ میلیارد تومان نیز مربوط به وزارت علوم، تحققیات و آموزش و پنج میلیارد ریال نیز سهم وزارت نفت است که تاکنون تنها از محل اعتبارات برنامه و بودجه کشور پنج میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال اعتبار جذب شده است.

رئیس دانشگاه بجنورد اظهار کرد: قول تخصیص اعتبارات وزارت نفت در بخش مسوولیت‌های اجتماعی نیز داده شده است و به زودی ۲ میلیارد تومان اعتبار دیگر را نیز واریز کند.

وی افزود: همچنین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه استان از محل وزارتخانه نفت ابلاغ شد.

شیخ‌زاده نیاز دانشگاه بجنورد در زمینه خوابگاه متاهلی را ۳۰۰ واحد دانست و خاطرنشان کرد: برای این مرکز آموزش عالی ساخت ۳۰ واحد متاهلی با زیر بنای ۳۰ تا ۵۰ متری در نظر گرفته شده است که تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده است.

وی عنوان کرد: دانشکده کشاورزی شیروان نیز به دانشگاه بجنورد الحاق شده است که این مرکز آموزش عالی نیز از محل سفر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار داشت و تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب شده است.

به گزارش ایرنا، در سفر دوم تیرماه سالجاری هیأت دولت به خراسان شمالی ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده شد که از این میزان بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به مراکز آموزش عالی ابلاغ شده است.
دانشگاه بجنورد، یکسال پس از تأسیس استان خراسان شمالی در سال ۱۳۸۴ با پذیرش دانشجو در ۲ رشته کارشناسی پا گرفت که اکنون شمار رشته‌های آن به ۵۳ رشته در مقاطع مختلف رسیده است.

این دانشگاه هم اینک حدود پنج هزار دانشجو دارد که در رشته‌های کارشناسی ارشد، کارشناسی در دانشکده‌های فنی و مهندسی، هنر، علوم انسانی و علوم پایه و دانشکده کشاورزی شیروان تحصیل می‌کنند.

۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه‌ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان خراسان شمالی تحصیل می‌کنند.
 

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی گرمه