آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۳۰ - ساعت ۲۱:۴۲
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی:

۲۰ هزار متر مربع زمین صنعتی راکد در خراسان‌شمالی بازپس گرفته شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: ۲۰ هزار متر مربع زمین قراردادهای راکد شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از ابتدای امسال تاکنون بازپس گرفته شد.
۲۰ هزار متر مربع زمین صنعتی راکد در خراسان‌شمالی بازپس گرفته شد,خراسان شمالی+بجنورد+محمدعلی نوایی+شهرک‌ صنعتی

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، محمدعلی نوایی اظهار کرد: فسخ قرارداد و بازپس گیری زمین صنعتی با هدف جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و تامین زمین سرمایه‌گذاران واقعی انجام می شود.

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی بر اساس قانون موظف به بازپس‌گیری زمین از قراردادهای راکد است و بر این اساس قراردادهای راکد فسخ و به فعالان اقتصادی واقعی که توان سرمایه گذاری و به بهره برداری رساندن واحد صنعتی را دارند واگذار می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اضافه کرد: ۲۰ فقره قرارداد واگذاری مورد بررسی قرار گرفته که منتج به فسخ ۱۸ فقره قرارداد و آزادسازی ۲۰ هزار متر مربع از اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی استان شده است.

وی عنوان کرد: این قراردادها که منتج به فسخ شده، بعضا هیچ اقدامی نشده و یا در مرحله دیوارکشی متوقف بوده و هیچگونه اقدامی درخصوص ساخت‌وساز و بهره‌برداری از واحد تولیدی انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: بر این اساس مجریان این طرح ها با مسدود کردن دارایی‌های دولت و نقض تعهدات، فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید و تولید و اشتغال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را سلب کرده‌اند.

شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی بر روی ریل توسعه

خراسان شمالی در میان استان های کشور کمترین واحد تولیدی را دارد و تنها ۳۵۴ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در این استان فعالیت می کند، در حالی که وجود مرزهای امن با کشور همسایه، نیروی کار مناسب و جوان و معادن غنی بیانگر سرمایه های خفته در این خطه است که تنها نیاز به باروری دارد.

کارشناسان بر این باورند که توسعه این استان در گرو استفاده از ظرفیت های اقتصادی همچون رونق صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و دامپروری است و شهرک های صنعتی زمینه این رونق را فراهم خواهند کرد تا صنایع پایین دستی و تبدیلی در این استان جایگاه واقعی خود را پیدا کنند.

شهرک های صنعتی به واسطه تسهیلات سرمایه گذاری، ارائه زمین و ایجاد زیرساخت، مکانی مناسبی برای سرمایه گذاری و رونق صنایع پایین دستی محسوب می شود و این مطلب گواه این است که رسیدن به شکوفایی اقتصادی و استفاده از ظرفیت های توسعه ای را باید در شهرک های صنعتی جستجو کرد به هر میزان که این زیرساخت ها تکمیل باشند امیدواری برای جذب سرمایه گذار نیز بیشتر می شود.

گرچه بر اساس نظر دست اندرکاران این حوزه فراهم نبودن زیرساخت ها از جمله تامین آب، برق و گاز، راه دستری و مخابرات و کمبود زمین از جمله مهمترین مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان و صاحبان صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی محسوب می شد ولی جرقه رونق و تکمیل زیرساخت های این نواحی صنعتی در سفر دوم تیرماه ۱۴۰۱ هیات دولت به خراسان شمالی زده شد و در این سفر تصمیمات مهمی برای برطرف کردن مشکلات شهرک های صنعتی گرفته شد.

برطرف کردن مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی خراسان شمالی در کنار احیای واحدهای تولیدی از کارکردهای مهمی است که توسط مسوولان دولت سیزدهم در خراسان شمالی انجام شده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر است.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی گرمه