آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۰۴ - ساعت ۲۱:۴۵
معاون وزیر صمت:

توسعه شهرک‌های صنعتی بجنورد با کمبود زمین مواجه است

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی گفت: در بجنورد برای توسعه شهرک‌ها با کمبود زمین روبه‌رو هستیم.
توسعه شهرک‌های صنعتی بجنورد با کمبود زمین مواجه است,

به گزارش عصر اترک، علی رسولیان، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهارکرد: ۱۸۰ میلیارد تومان پروژه فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در حال اجرا است.

رسولیان به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: در نواحی صنعتی خراسان شمالی چهار پست برق وجود دارد و این در حالی است که در استانی همچون فارس ساخت پست برق به‌تازگی آغاز شده است.

رسولیان با بیان اینکه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور ۲ هزار و ۷۰۰ کارگاه صنعتی ساخته شده، افزود: از تعداد فوق سهم خراسان شمالی ۲۳ کارگاه است.

وی درباره مشکلات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی نیز گفت: در بجنورد برای توسعه شهرک‌ها با کمبود زمین روبه‌رو هستیم.

رسولیان در ادامه خاطرنشان کرد: هر چند که از شش هزار هکتار زمین اختصاص داده به نواحی صنعتی کشور سهم این استان ۲۰۰ هکتار زمین است، اما باز هم کمبود زمین داریم که باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

محمدرضا حسین‌نژاد نیز در این دیدار بر توسعه زیرساخت‌های نواحی و شهرک‌های صنعتی استان تأکید کرد و گفت: تقویت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، ارائه مشوق‌ها و تسهیلات در جهت فعال‌سازی این شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید در دستور کار قرار گیرد .

حسین‌نژاد همچنین توسعه نیروگاه خورشیدی در شهرستان جاجرم و تقویت شهرک‌های صنعتی در مناطق مختلف استان و تأمین آب و گاز را به‌عنوان یک مطالبه جدی استان مطرح کرد و افزود: امیدواریم سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران به این مطالبه توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه در شهرستان گروه سرمایه‌گذار چینی و سرمایه‌گذار داخلی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در حال کار هستند، اما توسعه زیر ساخت گاز و آب در شهرک صنعتی شهید محمدزاده الزامی است تا شاهد تقویت صنایع پایین‌دستی آلومینیوم در این شهرک باشیم .

وی با بیان اینکه از برخی شهرک‌های صنعتی استان تنها یک اسم باقی‌مانده که هنوز فعال نشده‌اند، گفت: یکی از این نواحی صنعتی در شهر غلامان است که با فعال‌کردن آن می‌توانیم امنیت مرزنشینان را تأمین کنیم.

حسین‌نژاد افزود: امیدواریم با حمایت سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران تحولی در حوزه شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی به وجود آید.

انتهای پیام/گ


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی گرمه