آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۵۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ساعت ۱۹:۴۵

برف و سرما میزان مصرف گاز در خراسان شمالی را ۲۲ درصد افزایش داد/ رشد ۵۰ درصدی مصرف گاز در مقایسه با سال گذشته

احمد مومنی با اشاره به اینکه پیش از بارش برف و سرد شدن هوا میزان متوسط مصرف در استان چهار میلیون و 700 متر مکعب بوده است، گفت: با افزایش هوای سرد در استان به صورت میانگین روزانه یک میلیون مترمکعب معادل 22 درصد میزان مصرف گاز افزایش پیدا کرده است.
برف و سرما میزان مصرف گاز در خراسان شمالی را 22 درصد افزایش داد/ رشد 50 درصدی مصرف گاز در مقایسه با سال گذشته ,

احمد مومنی، مدیر روابط عمومی شرکت گاز خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: با افزایش هوای سرد و کاهش دما طی چند روز گذشته از 28 دیماه تا اوایل بهمن به طور متوسط میزان مصرف گاز در خراسان شمالی به صورت روزانه در بخش خانگی و تجارتی جهت مصرف گرمایشی به پنج میلیون و 300 متر مکعب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از بارش برف و سرد شدن هوا میزان متوسط مصرف در استان چهار میلیون و 700 متر مکعب بوده است، گفت: با افزایش هوای سرد در استان به صورت میانگین روزانه یک میلیون مترمکعب معادل 22 درصد میزان مصرف گاز افزایش پیدا کرده است.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه میزان مصرف گاز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش مصرف پیدا کرده است، گفت: این در حالی است که متوسط مصرف روزانه در بهمن ماه سال گذشته سه میلیون و 500 متر مکعب در بخش مصرف خانگی و تجاری جهت گرمایشی داشته ایم.

مومنی با اشاره به اینکه اولویت تامین گاز در شرکت ملی گاز با مصرف خانگی جهت گرمایش است، اضافه کرد: براین اساس قطعا با افزایش مصرف، افت فشار ایجاد خواهد شد، اما مدیریت به این شکل است که هیچ گونه قطعی در مصرف گاز خانگی و تجاری رخ ندهد.

این مقام مسئول سه نکته اساسی در حوزه گاز در فصل های سرد را شدت، مدت و وسعت سرما اشاره کرد و گفت: قابل به ذکر است که سرمای اخیر، تمام ویژگی ها را به همراه داشته، زیرا تقریبا تمام نقاط کشور درگیر برف و کولاک و سردی هوا شدند، براین اساس میزان مصرف در سراسر کشور افزایش دارد و افت فشار رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله با آغاز فصل سرما و بالارفتن میزان مصرف گاز و اولویت تامین مصرف خانگی، محدودیت ها برای صنایع در سراسر کشور لحاظ می شود، گفت: در حال حاضر نیروگاه شیروان به صورت کامل صفر و پتروشیمی و سیمان محدود شده اند اما قطعی 100 درصدی ندارند.

مومنی با اشاره به اینکه نعمت گاز یک ثروت ملی است، گفت: زمانی که گاز تنها برای خام سوزی و گرمایش استفاده شود در واقع از عرصه تولید خارج می شود، بهترین حالت این است که با صرفه جویی گاز در بخش خانگی، گاز به صنایع و تولید منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: توصیه ها برای صرفه جویی در میزان مصرف گاز بر این روال است که پیش از گرم نگه داشتن محیط، شرایط پوشش مناسب با فصل را داشته باشند، اتاق های که نیاز به استفاده ندارند درب ها را ببندند و سیستم گرمایشی را خاموش، از پنجره دوجداره و ضخیم، نایلون پشت پنجره ها استفاده کنند، اگر در مدت طولانی منزل نیستند، گاز را قطع  کنند.

 

انتهای پیام/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی گرمه