آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۴۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ساعت ۱۷:۵۴
در گفتگو با کارآفرین گرمه ای مطرح شد:

تامین سالانه ۱۶۰ تن از نیاز بازار مرغ استان/ گیرکردن تولید در پیچ بروکراسی اداری طولانی

جوان کار آفرین گرمه ای که با سرمایه 4 میلیارد تومانی کار پرورش مرغ گوشتی را آغاز کرده حالا سالانه 160 تن از گوشت مرغ مورد مورد نیاز بازار استان را تامین می کند و معتقد است اگر کمی حمایت شود می تواند بخش زیادی از نیاز بازار استان را تامین کند.
 تامین سالانه 160 تن از نیاز بازار مرغ استان/ گیرکردن تولید در پیچ بروکراسی اداری طولانی,

وحید بیگی، جوان ۲۹ ساله گرمه ای دارای مدرک کارشناسی ارشد دام و طیور در گفتگو با خبرنگار عصراترک در گرمه درباره نحوه شروع به کارش اظهار داشت: از سال ۱۳۹۲ کار پرورش مرغ گوشتی را آغاز کرده ام  و در حال حاضر حدود ۲ سال است که این مجموعه را با هزینه شخصی احداث کرده ام و خرداد ماه  سال جاری به بهره برداری رساندم.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی دارای ۳ خط دان خوری تمام اتوماتیک، ۴ خط آب خوری نیپل هلندی ، ۵ عدد هواکش ۳ فاز پر قدرت ، ۳ عدد جت هیتر دوگانه ، موتور برق اضطراری است که تمامی این تجهیزات از کارخانه های معتبر در استان مازندران خریداری شده است.

بیگی گفت: جوجه ۱ روزه و دان مورد نیاز از واحد های مازندران تهیه می شود و مرغ تولید شده به کشتارگاه بجنورد ارسال می شود .

وی یادآور شد: در هر دوره ۴۵ روزه ، ۱۵ هزار قطعه جوجه به مرغ تبدیل می شوند که برای هر جوجه ۵ کیلوگرم دان مورد استفاده قرار می گیرد و  هر دوره حدود ۴۰ تن گوشت تحویل بازار داده می شود.
وی اضافه کرد: در واحد مرغدای وی سالانه چهار دوره پرورش مرغ انجام می شود و به طور متوسط 160 تن گوشت مرغ روانه بازار استان می شود.

 

این کارآفرین گرمه ای گفت: در این واحد ۴ نفر بطور مستقیم مشغول به فعالیت هستند که درصورت حمایت و مانع زدایی ، امکان بکارگیری ۲ نفر دیگر نیز وجود دارد.

بیگی به فاصله ۲ کیلومتری مرغداری تا نزدیکترین روستا اشاره کرد و اظهارداشت: برای برقراری گرمایش این واحد مرغداری قول گاز یارانه ای داده شده اما طبق اعلام مسئولان اداره کل گاز استان در نوبت ۱۵۰ قرار داریم که تا سال آینده هم امکان استفاده از گاز را نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از گازوئیل برای گرمایش این واحد استفاده می شود که در هر دوره بین ۲۰ تا ۵۰ هزارلیتر مصرف می شود.

این کارآفرین جوان گرمه ای همچنین از موافقت با درخواست تامین و افزایش ظرفیت آب مورد استفاده در این واحد پرورش مرغ از ۳۰ متر مکعب به ۲۴۰ متر در ماه خبر داد و گفت: اما این موافقت نامه در پروسه طولانی نامه نگاری ها همچنان گیر کرده است.

وی مسیر راه یک هزار متری خاکی این واحد تولیدی را از دیگر مشکلات خود عنوان کرد و افزود: زمان بارندگی با مشکل مواجه می شویم و با وجود اینکه چندین بار با هزینه شخصی مخروطه نیز در این مسیر ریخته ام اما هربار با بارندگی هایی این منطقه از بین رفته و سرمایه من هدر می رود.

بیگی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در این مجموعه از برق ۳فاز استفاده می کنیم که با توجه به مشکلات قطعی برق، با تلفات زیاد جوجه ها مواجه می شویم و نیاز به خرید یک دستگاه موتور برق داریم که بالغ بر ۱۰۰ میلیون قیمت دارد  که در حال حاضر توانایی تامین این مبلغ را نداریم و تقاضا داریم از ارگانهای مربوطه که این مشکل را حل کنند.

 

انتهای پیام/محمدی

 

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی گرمه