آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ - ساعت ۲۰:۵۴
حضور استاندار در شهرستان گرمه

جلسه استاندار با اقشار مختلف مردم و بررسی مشکلات شهرستان

جلسه بررسی مسائل و مشکلات مردم شهرستان گرمه با حضور استاندار خراسان شمالی در روز بیستم اسفند ماه 1399 برگزار گردید.
جلسه استاندار با اقشار مختلف مردم و بررسی مشکلات شهرستان ,

به گزارش خبرنگار عصر اترک در گرمه ، نشست اقشار مختلف مردم و بررسی مشکلات شهرستان با حضور شجاعی استاندار خراسان شمالی در روز 20 اسفند 1399 در گرمه برگزار گردید.

در ابتدای این نشست گل حسنی فرماندار گرمه ضمن خیر مقدم به بیان ظرفیت های شهرستان در حوزه های مختلف کردند.

سپس حاج آقای تاتاری امام جمعه محترم شهرستان به بیان مشکلات از جمله مسکن و اشتغال جوانان پرداختند.

در ادامه نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی به بیان توانایی ها و ظرفیت های این منطقه و مشکلات موجود از جمله کمبود آب و بحث انتقال آب دریای عمان به این شهرستان و افزایش قابل توجه بودجه و تخصیص بیش از 4 میلیون تن قیر در سال آینده اشاره کردند.

در مراحل بعدی این نشست تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی به بیان مشکلات خود و سردرگمی های زیاد در پیچ و خم مشکلات اشاره کردند.

محمدعلی شجاعی در نشست با اقشار مختلف و بررسی مسائل و مشکلات شهرستان گرمه گفت: این اعتبارات در بخش ایجاد زیرساخت ها، اجرای پروژه های کشاورزی، اقتصادی، عمران شهری و روستایی هزینه می شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به سرمایه گذاری 124 میلیارد تومانی بخش خصوصی از محل تسهیلات اشتغالزا در دو سال اخیر در شهرستان گرمه، افزود: تخصیص 177 میلیارد تومان تسهیلات دیگر در قالب تفاهم نامه های مختلف با بانک های کشوری برای ایجاد زیرساخت با هدف جذب سرمایه گذار مصوبه سفر امروز خواهد بود.

وی با تاکید بر تکمیل و بهره برداری از محور بجنورد_سنخواست_میامی برای تحول استان به ویژه شهرستان گرمه، تصریح کرد: در قالب تفاهم نامه ای سه جانبه فی ما بین استانداری، وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم الانبیا(س) این پروژه نیمه تمام با 800 میلیارد تومان اعتبار تا چند روز آینده به قرارگاه خاتم واگذار خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی کم آبی را مانعی برای توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: با مطالبه گری و همراهی اجزای حاکمیت در استان به دنبال احقاق سهم استان در طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور هستیم. 

محمدعلی شجاعی در خصوص گلایه مردمی مبنی بر عدم استقرار ادارات دولتی در شهرستان گرمه، افزود: لیست سازمان های استانی که در شهرستان گرمه ساختمان و اداره ندارند به ترتیب اولویت نیاز مردمی جمع بندی و برای حل آن برنامه زمان بندی ارائه شود. 

وی گفت: اخذ زمین برای ساخت، فعالیت در املاک استیجاری و اعطای اختیار تام به نمایندگان ادارات برای حل مشکلات سازمان ها و ادارات دولتی در شهرستان گرمه در دستور کار باشد. 

شجاعی در خصوص تعیین مرز سیاسی دو شهرستان گرمه و جاجرم دستور داد: گروهی از حوزه معاونت عمرانی استانداری برای تعیین مرز خدمات شهری این شهرستان ها هفته آینده در گرمه مستقر شوند و این موضوع را تعیین تکلیف می کنند. 

شجاعی با اعلام این خبر که 13 هکتار زمین به اراضی شهر گرمه با قابلیت ساخت و ساز اضافه می شود، افزود: ویلاسازی در شهرستان گرمه رونق می گیرد. 

استاندار خراسان شمالی پس از بررسی مشکلات مدیریت شهری شهرستان گرمه گفت: از پروژه های عام المنفعه شهرداری ها با تاثیر مثبت بر زیبایی شهرها حمایت می کنیم. 

محمدعلی شجاعی افزود: نبود فاضلاب شهری از ضعف های زیرساختی استان است که طی مکاتبه ای این مشکل به وزیر نیرو اعلام شد و با مشارکت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیر هستیم ردیف اعتباری برای ایجاد فاضلاب شهری در شهرهای استان پیش بینی شود.

برگزاری کمیسیون رفع تداخلات املاک استان در شهرستان گرمه با اولویت حل مشکلات این شهرستان در هفته آینده، راه اندازی مرکز درمانی 16ساعته تا یک هفته آینده، ایجاد پارک تخصصی بانوان در شهر گرمه تا پایان خرداد ماه سال آینده با اعتبار یک و نیم میلیارد،واگذاری تکمیل استخر به شهرداری گرمه، احیا و مرمت قنوات توسط جهاد کشاورزی، تکمیل ساختمان مرکز بهداشتی ایور ، مجوز احداث کارخانه خوراک دام به شهرداری ایور، اعتبار برای برق رسانی به پایگاه اورژانس جاده ای سنگ سوراخ، احیای مخزن آب درق ،اجرای طرح هادی روستایی،از دیگر تاکیدات شجاعی در این نشست بود.

انتهای پیام/محمدی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی گرمه