آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ساعت ۲۰:۳
رئیس جهاد کشاورزی گرمه:

عدم استقبال دامداران گرمه ای از طرح پلاک کوبی برای تامین نهاده دامی مشکل زا شده است

حسن مقصودی به اجرایی شدن طرح پلاک کوبی دام ها از دی ماه 99 خبر داد و گفت: متاسفانه دامداران سطح شهرستان نسبت به پلاک کوبی دام ها استقبالی نشان ندادند، به همین دلیل میزان کنستانتره کمتری به شهرستان اختصاص پیدا می کند.
عدم استقبال دامداران گرمه ای از طرح پلاک کوبی برای تامین نهاده دامی مشکل زا شده است,

حسن مقصودی، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار گرمه با اشاره به اینکه توزیع نهاده های خام از اواسط شهریور و مهر منتفی شد، گفت: باتوجه به اینکه امسال در کشور نهاده های خام بسیار کم بوده، به جای نهاده های دامی کنستانتره را جایگزین کرده اند.

وی گفت: تا چند ماه گذشته در استان سهمیه ای را برای هر شهرستان تعیین می کردند و دامدار از طریف دفترچه دامی کنستانتره راه تحویل می گرفت، اما از دی ماه که براساس مصوبات کشوری اعلام شده است تمام دام ها باید پلاک کوبی شوند، قضیه متفاوت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی گرمه اعلام کرد: متاسفانه دامداران سطح شهرستان نسبت به پلاک کوبی دام ها استقبالی نشان ندادند، به همین دلیل براساس تعداد دام های پلاک کوبی شده میزان کنستانتره کمتری به شهرستان اختصاص پیدا می کند و برای جهاد گرمه ایجاد مشکل شده است.

وی ادامه داد: شهرستان گرمه دارای ۲۲ هزار هکتار کل اراضی دیم، ۱۱ هزار هکتار کل اراضی آبی و ۴۰۰ هزار هکتار کل اراضی باغی است.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل سرمازدگی برداشت از باغات شهرستان در حدود صفر بوده است، گفت: خسارت های زیادی به باغداران وارد شد، اما در سال جاری برداشت محصول به خصوص در شهر دشت در مقایسه با سایر نقاط گرمه بهتر بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گرمه ادامه داد: در این شهرستان بیشتر محصول آفتاب گردان، گندم، جو و چغندر به صورت غالب در حال انجام است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر حضور رئیس دادگستری استان در شهریور ماه امسال با هدف رفع مشکلات منطقه منیر آباد گرمه اظهار داشت: مشکل منطقه منیر آباد مرتبط با آب و منطقه بوده است که رفع شد و جهاد کشاورزی در این موضوع مشکلی ندارد.

مقصودی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت طرح توسعه اراضی کشاورزی و باغداری در گرمه توضیح داد:  این طرح در برزنه انجام شد که اراضی کشاورزی به اراضی باغی تبدیل شدند که در سال جاری این مناطق توسعه بیشتری پیدا خواهند کرد و در نقاط بیشتری اجرایی می شوند.

وی ادامه داد: در اجرای طرح توسه اراضی کشاورزی و باغی باید فرد متقاضی طرحی را پیشنهاد دهد و در صورت موافقت اولیه با طرح نقشه زمین مورد نظر تهیه و برای تامین آب و مابقی روالی که باید طی شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گرمه با اشاره به اینکه در این شهرستان چهار گلخانه فعال مشغول به کار هستند، گفت: به ازای هر یک هزار متر گلخانه 40 تن محصول برداشت می شود، که بیشتر محصول تولیدی این گلخانه ها شامل گوجه فرنگی و خیار می باشد.

مقصودی با بیان اینکه توسعه گلخانه داری در شهرستان در دستور کار قرار دارد، گفت: زمین هایی معین شده است که باید زیرسازی شوند و آن زمین ها را با قیمت پایین در اختیار متقاضیان قرار دهند که بتوانند گلخانه را ایجاد و ایجاد اشتغال داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شهرستان گرمه میزان زمین های زیر کشت شامل یک هزار و 800 هکتار گندم دیم و آبی، یک هزار و 100 هکتار جو آبی، ۹۵۰ هکتار جو دیم، ۱۶۰ هکتار کلزا، ۵۰ هکتار نخود دیم، ۴۰۰ هکتار افتاب گردان آبی، ۵۱ هکتار زعفران، ۵۰ هکتار گل محمدی، ۴۵ هکتار زیره و ۶۰ هکتار ذرت علوفی است.

 

انتهای پیام/ محمدی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی گرمه